۶ قدم ساده برای یک کمپین پیامکی موفق

ایجاد کمپین پیامکی در 6 قدم

سال ۱۴۰۲ شروع شده و این به معنای شروعی دوباره برای بسیاری از کسب و کارهاست. مطمئنا شما هم برنامه های زیادی برای کسب و کارتان در سال ۱۴۰۲ دارید.

اگر قصد دارید تا کمپین بازاریابی و تبلیغات پیامکی موفقی برای امسال داشته باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب به صورت مختضر و مفید و در ۶ قدم، مراحل طراحی و اجرای یک کمپین پیامکی موفق را شرح دادیم. با ما همراه باشید.

قدم اول: یک پنل پیامکی مناسب برای کمپین پیامکی خود انتخاب کنید.

اولین قدم برای اجرای یک کمپین پیامکی، انتخاب و خرید بهترین سامانه پیامکی است. عوامل متعددی برای انتخاب یک سامانه پیامکی را باید مد نظر قرار دهید. به طور خلاصه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • قیمت مناسب پنل پیامکی
  • تعرفه پیامک پائین
  • سرعت ارسال بالا
  • قابلیت گزارش گیری
  • پشتیبانی از انواع روش های ارسال (ارسال تکی، ارسال از دفترچه، ارسال کدپستی، …)
  • بانک شماره کامل و به روز
  • قابلیت ارسال به بلک لیست
  • پشتیبانی قوی

پیشنهاد ما به شما خرید پنل پیامکی دونا اس ام اس است. اگر به دنبال دلیل هستید، لطفا مطلب زیر را بخوانید:

۳۵ دلیل برای انتخاب پنل پیامکی دونا اس ام اس

قدم دوم: کسب رضایت از مخاطب

هیچ کس دوست ندارد که دائما پیامک تبلیغاتی دریافت کند، مگر آنکه مشتری یا مخاطب آن کسب و کار باشد.

به عبارتی ما دوست داریم از کسب و کارهایی پیامک یا ایمیل دریافت کنیم که به دنبال خرید محصولات آن ها هستیم یا مطالب و خدمات آن ها مورد نیاز ماست.

پس بهتر است لیستی از مشتریان و مخاطبان هدف داشته باشید. یعنی افرادی که خودشان رضایت دارند تا پیامک های تبلیغاتی شما را دریافت کنند. در ادامه به ۲ روش اشاره خواهیم کرد:

روش اول: قرار دادن فرم عضویت در خبرنامه یا باشگاه مشتریان. فرمی روی سایت قرار دهید و در آن از کاربر بخواهید در صورت تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی از جانب شما (همچون اطلاع رسانی تخفیفات، اخبار، محصولات جدید و …) شماره تماس خود را در فرم وارد و برای شما ارسال کند.

روش دوم: یکبار به مشتریان یا مخاطبان پیامک ارسال کنید و از آن ها بخواهید در صورت تمایل برای دریافت پیامک تبلیغاتی از جانب شما، عدد ۱ را ارسال کنند. سپس افرادی که شماره ۱ را برای شما ارسال می کنند را به لیست مخاطبان خود اضافه نمائید.

جهت کسب وفاداری مشتریان، پیشنهاد می کنم مطلب زیر را مطالعه کنید:

وفاداری مشتری | چطور مشتریان خود را تبدیل به مشتریان وفادار کنیم؟

قدم سوم: یک کمپین هیجان انگیز ایجاد کنید

وقتی کمپین ایجاد می کنید، هدفی دارید. فرض کنید می خواهید با ارائه یک تخفیف مشتری را به خرید محصولی خاص یا هر محصولی از محصولاتتان ترغیب کنید.

مشتری تنها زمانی برای خرید محصول اقدام می کند که پیشنهادتان وسوسه انگیز باشد، در غیراینصورت اقدامی نخواهد کرد.

پس لازم است خلاق باشید. گاهی دست و دلباز باشید. به گونه ای کمپین ایاد کنید تا کاربران شما را ترغیب به اقدام کند. به آن ها دلیل کافی برای پیوستن به کمپین دهید.

بازاریابی پیامکی: چگونه باید به مشتریان خود پیامک ارسال کنید

قدم چهارم: زمان مناسبی را انتخاب کنید

از قدیم گفته اند “هر کاری به وقتش خوبه”. پس قبل از ارسال پیامک، مطمئن شوید زمان مناسبی را انتخاب کرده اید.

پیامک شما باید در تاریخ مناسب، روز مناسب هفته و ساعت مناسب روز ارسال شود. با توجه به نوع کمپین، محصول یا خدمات شما و موارد دیگری که نمی توان به همه آن ها اشاره کرد، انتخاب تاریخ و زمان مناسب متفاوت است.

برای مثال اگر شما رستوران دارید و می خواهید تبلیغات کنید، بهترین زمان در ساعات نزدیک به نهار یا شام است.

اگر فروشنده لباس هستید، بهترین زمان نزدیک عید یا مناسبت های خاص و ساعات نزدیک به غروب و عصر است.

مطمئن شوید پیامک ها در تاریخ و ساعتی ارسال می شود که بیشترین بازخورد را دارد.

هرگز در ساعات پایانی شب و اوایل صبح و همچنین بعد از ظهر پیامک ارسال نکنید، مگر مطمئن باشید زمان مناسب برای کسب و کار شما در این زمان هاست.

قدم پنجم: کم گوی و گزیده گوی چون دُر

زیاده گوئی نکنید. وقت بگذارید، خلاقیت به خرج دهید و اصل مطلب را با کمترین کلمات ممکن بیان کنید. گاهی می شود با چند کلمه کاربر را ترغیب به اقدام کرد یا کنجکاوی او را برانگیخت.

قدم ششم: دستوراعمل انصراف قرار دهید

ممکن است تعدادی از مخاطبان شما، دیگر تمایلی به دریافت پیامک های شما نداشته باشند. در اینصورت ارسال هر پیامکی از جانب شما، برای آن ها در حکم هرزنامه (اسپم) خواهد بود.

در انتهای هر پیام از کاربر بخواهید در صورتی که تمایلی به دریافت پیامک از جانب شما ندارد، عدد خاصی را ارسال کند، یا کلمه لغو یا off را برای شما ارسال نماید و از آن پس او را از لیست پیامکی خارج کنید.

با عمل به همین ۶ قدم ساده، می توانید قوی ترین کمپین های پیامکی را اجرا نمائید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید:
Aqaye Pardakht

2 نظر در “۶ قدم ساده برای یک کمپین پیامکی موفق”

  • اکبر

    گفت:

    سلام
    امکان ارسال پیامک به خطوط بلک لیست وجود داره؟

    • سردبیر

      گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله

مشتاق نظر شمائیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهم در خبرنامه و باشگاه مشتریان دونا عضو شوم.