بازاریابی پیامکی: چگونه باید به مشتریان خود پیامک ارسال کنید

بازاریابی پیامکی

یکی از بهترین روش ها برای ایجاد ارتباط واقعی بین یک برند و مشتریان ایده آل آن، استفاده از بازاریابی پیامکی است.

بازاریابی پیامکی (بازاریابی از طریق ارسال پیام متنی کوتاه)، بسیار جذاب و با قابلیت شخصی سازی بالا است. یعنی می توانید پیامی را دقیقا با نام و نام خانوادگی مشتری خود ارسال و ۱۰۰ درصد توجه او را به پیامتان جذب کنید.

بازاریابی پیامکی با خصوصیت های منحصر به فردش می تواند فرصت های زیادی برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر و افزایش فروش و ارتباط با مشتری ایجاد کند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا با بازاریابی پیامکی و بهترین روش های افزایش تاثیر این روش بازاریابی آشنا شوید.

بازاریابی پیام متنی می تواند فرصت های زیادی برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر و پرورش روابط با مشتریان فعلی ایجاد کند.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)، یکی از روش های فوق العاده بازاریابی است که شما از طریق آن، متن ها تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی را از طریق پیامک (پیام کوتاه متنی) مستقیم به مشتریان و یا مخاطبانتان ارسال می کنید.

این پیام ها عمدتا برای برقراری ارتباط یا مشتری، کسب پیشنهادات و نظرات او، به روزرسانی ها، هشدارهای حساس، اطلاع رسانی محصولا جدید و یا تخفیف ها و جشنواره ها استفاده می شوند.

چرا بازاریابی پیامکی اهمیت دارد؟

مهمترین دلیل اهمیت بازاریابی پیامکی این است که مستقیما شما را به مشتری متصل می کند. تلفن همراه مشتریان تقریبا تمام مدت شبانه روز همراه آن هاست و به محض دریافت اعلان یا نوتیفیکیشن، تلفن همراه شان را باز می کنند و پیام های دریافتی را مطالعه می کنند.

اگر بتوانید متن جذاب به همراه یک پشنهاد جذاب ارائه کنید، با درصد بالایی (نزدیک به ۱۰۰ درصد)، پیام شما خوانده شده و توجه مخاطب جلب می شود.

علاوه بر این، کمپین های پیامکی را به راحتی می توانید با سایر روش های تبلیغاتی و بازاریابی ادغام کنید. می توانید کمپین های PPC (تبلیغات کلیکی)، ایمیل مارکتینگ و یا سایر روش های بازاریابی را با بازاریابی پیامکی ادغام و هماهنگ کنید. تمام این ها می توانند به صورت خودکار با هم هماهنگ شوند.

۱- نرخ بازشدن پیامک ها بسیار بالاست

بیش از ۹۵ درصد از تمام پیام های متنی (تبلیغاتی، اطلاع رسانی و …) توسط مخاطب باز می شوند که این نشان دهنده پتانسیل بالای استراتژی های بازاریابی مبتنی بر تلفن همراه است.

طبق تحقیقات، میانگین نرخ باز شدن همه پیام های متنی در سراسر جهان بیش از ۹۸ درصد است، در حالی که سایر روش های اطلاع رسانی فاصله بسیار زیادی با بازاریابی پیامکی در میزان نرخ باز شدن دارند. Tech Jury, ۲۰۲۲

منظور از نرخ باز شدن این است که چند درصد پیام های شما توسط کاربر باز شده و سپس خوانده می شود. برای مثال اگر از ۱۰۰ پیامک ارسالی، ۹۸ پیامک توسط کاربر باز شوند و ۲ پیامک بدون خواندن حذف شود، می گوئیم نرخ باز شدن آن ۹۸ درصد است.

این میزان نرخ باز شدن در بازاریابی ایمیلی بین ۱۷ تا ۲۸ درصد است. منبع

به عنوان مثال، پست ها و پیام های فیس بوک دارای نرخ باز شدن ۲ درصد هستند، در حالی که اعلان های پوش نوتیفیکیشن، تنها ۳.۱۰ درصد دارند. (Venturebeat، ۲۰۲۲)

۲- بازاریابی پیامکی کانال کانال برگزیده ارتباط تجاری

بر اساس یک نظرسنجی معتبر، ۹۰ درصد از مشتریان کسب و کارها، پیامک را به عنوان بهترین کانال ارتباطی ترجیح می دهند. به عبارتی ترجیح می دهند تا اطلاع رسانی ها را به صورت پیامک بر روی تلفن همراه شان دریافت کنند.(SMS Comparison, 2021)

علاوه بر این، حدود ۸۰ درصد از کاربران پیامک را به عنوان یک روش پیام رسانی سریع، محبوب و راحت تر برای خودشان در نظر میگیرند. (ClickSend، ۲۰۱۹)

۳- روش ترجیحی به عنوان پشتیبانی مشتریان

بهترین روش برای پشتیبانی مشتریان استفاده از پیامک است. می توانید پاسخ تیکت های پشتیبانی مشتریان را از طریق پیامک برای آن ها ارسال کنید تا پاسخ مستقیما در تلفن همراه آن ها قرار بگیرد.

همچنین با داشتن یک خط اختصاصی، می توانید از مشتریانتان پیامک دریافت کنید و آن ها می توانند با ارسال پیامک، مشکلات را مستقیما از تلفن همراهشان برای شما ارسال کنند.

بیش از نیمی از کاربران و مشتریان امروزی، ترجیح می دهند به جای تماس تلفنی با نمایندگان پشتیبانی، از طریق پیامک با آن ها در ارتباط باشند.

بازاریابی پیامکی، یکی از سریع‌ترین کانال‌های ارتباط تجاری در حال رشد است – بیش از ۴۸.۷ میلیون نفر در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به جای دریافت تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی را از شرکت‌ها دریافت کردند.

۴- بهترین راه برای ارسال تبلیغات

اکثر کابران امروزی (بیش از ۷۵ درصد) ترجیح می دهند تخفیف ها، اطلاع رسانی محصولات جدید و جشنواره ها از طریق پیامک دریافت کنند.

همچنین ۴۸ درصد آن ها ترجیح می دهند به روزرسانی ها (به روزرسانی های قالب، افزونه، نرم افزار و…) را از طریق پیامک دریافت کنند.

۵- نرخ پاسخ بالا

فقط ۸ درصد از مردم به ایمیل های بازاریابی پاسخ می دهند، اما ۴۵ درصد به پیامک های دریافتی پاسخ می دهند (SMS Global، ۲۰۲۱).

می بینید که بازاریابی پیامکی، قدرتمند ترین روش بازاریابی و کانال ارتباطی موثر با مشتری است.

با استفاده از بازاریابی پیامکی، استراتژی ارتباط با مشتری خود را دگرگون کنید. از نیازهای مشتری آگاه شوید، اطلاع رسانی های لازم را مستقیما به او برسانید و او را در جریان جدید ترین محصولات و خدمات خودتان قرار دهید.

۶- بهبود هرچه بهتر تصویر برند شما

بیشتر مشتریان (۷۷ درصد)، تمایل دارند که از شرکت هایی که از طریق پیامک با مشتری در ارتباط هستند خرید کنند و خدمات دریافت کنند. به عبارتی درک مثبت تری از برند آن ها خواهند داشت.

بنابراین، استفاده از پلتفرم های بازاریابی پیامکی، یکی از ارزشمند ترین سرمایه گذاری های شما برای بهبود تصویر برند شما در ذهن مشتریان تان خواهد داشت. برند شما باید در ذهن مخاطب باقی بماند و اولین گزینه ای باشد که برای دریافت خدمات یا خرید محصولات، به ذهنشان خطور می کند.

قوانین تبلیغات پیامکی را رعایت کنید

در طراحی و تدوین استراتژی های پیامکی خود، باید اطمینان حاصل کنید که هر کاری که انجام می دهید، تاثیر مثبتی خواهد داشت. لذا باید قوانین تبلیغات پیامکی را رعایت کنید.

این قوانین به شما اطمینان می دهد که پیام شما تاثیر مطلوب خواهد داشت.

هر سبک بازاریابی (ایمیلی، کیلیکی، تلویزیونی و…) دارای قواعد و الزامات و قوانین مختص به خود است.

مهمترین قانون است: پیامک هرزنامه ارسال نکنید

هرزنامه پیامکی، پیامکی است که مشتری علاقه ای به دریافت آن ندارد. یا ارسال پیامک در ساعات نامناسب یا ارسال تعداد بالای پیامک به تلفن همراه مشتری و مواردی از این دست

این نکات را دنبال کنید تا با قانون بالا مطابقت داشته باشید:

  • تبلیغات را فقط در ساعات کاری ارسال کنید (صبح ها بین ۹ الی ۱۴)
  • از ارسال محتوای ممنوعه خودداری کنید: پیام هایی که حاوی نفرت پراکنی، توهین، کلمات نامناسب هستند مسدود می شوند
  • متن پیام تان نه زیاد کوتاه و نه زیاد بلند نباشد. کوتاه و مختصر و در عین حال واضح و روشن باشد. اصل مطلب را برسانید.
  • اگر پیامک ها برای آن ها هزینه دارد، حتما اطلاع رسانی کنید.
  • به مشتریان اطلاع دهید تا با ثبت نام در خبرنامه پیامکی یا عضویت در سرویس پیامکی شما، چه تعداد پیام در روز یا هفته دریافت می کنند.
  • هدف از ارتباط پیامکی را شرح دهید.
  • همیشه از آن ها بخواهید رضایت یا عدم رضایت شان را بیان کنند.
  • همواره راه لغو عضویت در بازاریابی پیامکی را در نظر داشته باشید. کاربر اگر به هر دلیلی تمایلی برای دریافت پیامک از جانب شما ندارد، نباید به او پیامک ارسال کنید.

بهترین تکنیک ها در بازاریابی پیامکی

تیم بازاریابی شما باید یک استراتژی بازاریابی پیامکی طراحی کند که از قوانین و مقرراتی که قبلا ذکر شد پیروی کند. در اینجا چند مورد از بهترین تکنیک ها در بازاریابی پیامکی ارائه شده است.

اجازه بگیرید

قبل از هر چیزی، برای ارسال پیامک به مشتری از او اجازه بگیرید. یکی از راه ها برای دریافت اجازه، ارسال فرم های عضویت در خبرنامه یا کمپین پیامکی است.

یک فرم آنلاین در صفحه ای سایت (یا در پاورقی وبسایت) قرار دهید و با دریافت شماره و یک تایید جهت ارسال پیامک، از او اجازه بگیرید.

همچنین، می توانید پیامکی به مشتری ارسال کنید و از او بخواهید تا با ارسال عددی (فرضا ۱)، در سرویس تبلیغات پیامکی شما عضو شود.

همچنین می توانید با ارائه پیشنهادات (ارسال رایگان محصول، کد تخفیف، دانلود محصول رایگان و ….)، او تشویق کنید تا در کمپین های پیامکی شما عضو شود.

کدهای کوتاه

در متن پیامک از کد های کوتاه استفاده کنید. مواردی از این کدهای کوتاه عبارت است از:

  • کدهای تخفیف مخصوص کمپین های خاص: فرض کنید برای عید نوروز، تخفیفی خاص در نظر دارید. برای آن یک کد تخفیف لحاظ کنید تا مشتری با وارد کردن آن کد تخفیف، بتواند محصول مورد نظرش را با تخفیف خریداری کند. در نهایت می توانید ببینید چند درصد افرادی که این کد تخفیف برای آن ها ارسال شده، از آن استفاده کرده اند. توجه کنید که این کد تخفیف فقط مختص به بازاریابی پیامکی باشد. برای سایر روش ها، کدهای متفاوتی در نظر بگیرید تا بتوانید میزان موفقیت کمپین ها را آنالیز کنید.
  • لغو عضویت: برای لغو عضویت در خبرنامه، یک کد در نظر بگیرد. فرضا کاربر بتواند با ارسال عبارت off لغو عضویت کند.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و مکالمه داشته باشید

در متن پیام های خود کلمات درستی استفاده کنید. کلماتی استفاده کنید که توجه او را جلب کند:

  • نام و نام خانوادگی او را در متن پیام قرار دهید
  • کلماتی همچون عالی، فوق العاده، رایگان، تکرار نشدنی، فرصت محدود، تعداد محدود، آخرین فرصت و… را در متن پیام به کار ببرید
  • تا حد امکان از پاسخ گوی خودکار پیام ها استفاده کنید. فرضا کاربر با ارسال عددی مشخص، پاسخ مشخصی دریافت کند. برای مثال از او بخواهید جهت ثبت نام عدد ۱ و جهت دریافت اطلاعات بیشتر عدد ۲ را وارد کند

با کارشناسان حرفه ای در ارتباط باشید

استفاده از تجربیات و تخصص بازاریابان حرفه ای و کارکشته، می تواند علاوه بر افزایش چشمگیر تاثیر کمپین های تبلیغاتی شما، مانع از هدر رفت هزینه های شما شود.

شما می توانید با شماره تلفن ۰۱۱۳۳۱۰۸۳۴۳ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان دونا اس ام اس بهره مند شوید.

با خرید پنل های پیامکی دونا اس ام اس، با بهترین تعرفه و امکانات، ضمن بهره مندی از یک سامانه بازاریابی پیامکی حرفه ای، از پشتیبانی کامل و حرفه ای دونا اس ام اس بهره مند شوید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)، یکی از روش های فوق العاده بازاریابی است که شما از طریق آن، متن ها تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی را از طریق پیامک (پیام کوتاه متنی) مستقیم به مشتریان و یا مخاطبانتان ارسال می کنید.

4.8/5 - (9 امتیاز)
Aqaye Pardakht

4 نظر در “بازاریابی پیامکی: چگونه باید به مشتریان خود پیامک ارسال کنید”

  • نگین

    گفت:

    مطلب بسیار عالی بود
    تشکر از شما

    • مدیر

      گفت:

      سپاس از لطف شما

  • mohammad reza

    گفت:

    سلام
    جهت ارسال پیام همراه با نام برند چه اقداماتی لازمه؟

    • سردبیر

      گفت:

      رای ارسال پیامک با نام تجاری، ابتدا باید یک خط اختصاصی از اپراتورهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ خریداری کنید. سپس با فعال‌سازی قابلیت ارسال با نام تجاری در سامانه پیامک اپراتور و تعریف نام تجاری خود به عنوان Mask، می‌توانید به جای شماره تلفن، نام برندتان را به مخاطبان نمایش دهید. این روش مزایای متعددی مانند افزایش اعتبار و اعتماد برند، افزایش نرخ کلیک و بازخورد پیامک‌ها، تمایز از رقبا و ایجاد تجربه کاربری بهتر را به همراه دارد.

مشتاق نظر شمائیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهم در خبرنامه و باشگاه مشتریان دونا عضو شوم.