افزونه دیجیتس – راه حلی برای ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس – ۱۴۰۲

آموزش اتصال دیجیتس به پنل پیامکی دونا اس ام اس

با افزونه دیجیتس، فرایند عضویت در وب سایتتان را متحول کنید. این افزونه با امکان ثبت نام و تایید شماره موبایل، تجربه ای آسان و بی دغدغه را برای کاربران سایت شما رقم می زند. با افزونه دیجیتس دیگر نیازی به ایمیل های گم شده و رمز های فراموش شدنی نیست و تنها با یک شماره موبایل، کاربران میتوانند به جمع اعضای وب سایتتان بپیوندند و از خدمات بهره مند شوند.

در این مقاله به صورت کامل قابلیت های این افزونه را بررسی کرده و به نحوه نصب و استفاده از آن خواهیم پرداخت.

افزونه دیجیتس (Digits) چیست؟

یکی از چالش های همیشگی کاربران سایت پر کردن فیلد های اجباری ایمیل در فرایند ثبت نام است. افزونه دیجیتس با هدف ساده تر کردن فرایند ثبت نام و ورود کاربران به سایت طراحی شده و کاربران شما را به سوی دنیای عضویت آسان و سریع می برد. با استفاده از این افزونه، کد فعال سازی OTP به سرعت و در کمتر از ۵ ثانیه برای کاربران ارسال می شود. کاربران باید هنگام ورود و ثبت نام با دیجیتس، کد تایید را از طریق پیامک به شماره همراه خود دریافت کنند بنابراین قبل از شروع کار باید پنل پیامکی خریداری کرده تا افزونه دیجیتس به پنل پیامکی تان متصل شود.

با نصب افزونه دیجیتس، به دنیای عضویت آسان و سریع در وب سایت خود قدم بردارید و گامی دیگر در جهت ارتقای تجربه کاربری بردارید.

افزونه دیجیتس، کلید طلایی برای افزایش نرخ عضویت در سایت

افزونه دیجیتس همانطور که گفتیم یک افزونه وردپرسی می باشد که قابلیت ثبت نام یا ورود با شماره موبایل را در سایت شما فراهم می کند و کاربران سایت می توانند بدون نیاز به ایمیل در سایت شما عضو شوند.

یکی از مهمترین اهمیت های افزونه دیجیتس افزایش نرخ عضویت در سایت می باشد. چرا که فرایند ثبت نام را بسیار آسان می کند. فرض کنید یک وبسایت برای ثبت نام از شما ایمیل بخواهد در مقایسه با وبسایتی که تنها شماره موبایل از شما دریافت کند و در کمتر از ۵ ثانیه کد تایید را برایتان ارسال کند، کدام را انتخاب می کنید؟

دقت کنید که افزونه دیجیتس بهترین افزونه برای ورود و ثبت نام با شماره موبایل و ارسال کد فعال‌سازی OTP برای وردپرس می باشد.

دیجیتس، انتخابی ایده آل برای:

  • سایت های فروشگاهی: افزایش فروش هدفی است که هر وب سایت فروشگاهی به دنبال آن است. دیجیتس با ساده تر کردن عضویت، گامی موثر در جهت رسیدن به این هدف برداشته است.
  • سایت های خدماتی: احراز هویت دقیق کاربران امری مهم و ضروری در جهت ارائه خدمات می باشد. دیجیتس با تایید شماره موبایل امنیتی بی نظیر برای سایت شما فراهم می کند.
  • سایت های خبری و اطلاع رسانی: در دنیای امروزه سرعت حرف اول را می زند. افزونه دیجیتس، با ارسال سریع کد های OTP، به کاربران شما میکند تا در کوتاه ترین زمان ممکن از جدیدترین اخبار و اطلاعات آگاه شوند.

حفظ کاربران قدیمی و عضو شده

اگر در وب سایتتان کاربران وفادار و قدیمی دارید که در گذشته از طریق ایمیل عضو شده اند جای نگرانی نیست! افزونه دیجیتس به گونه ای طراحی شده که با کاربران قدیمی شما نیز به طور کامل هماهنگ باشد. کاربران شما می توانند از طریق ایمیل وارد حساب خود شوند و در قسمت اطلاعات کاربری شماره موبایل خود را وارد کرده و کد پیامکی را دریافت کنند.

سازگاری افزونه دیجیتس با سایر افزونه های پرکاربرد وردپرس

یکی دیگر از ویژگی های بارز افزونه دیجیتس، سازگاری بی نظیر آن با طیف گسترده ای از قالب ها و افزونه های محبوب و مختلف می باشد و شما می توانید به راحتی از این افزونه در کنار سایر افزونه های وب سایت خود استفاده کرده و بدون هیچ گونه مشکلی امکان ثبت نام و ورود را برای کاربران فراهم کنید. شما همچنین می توانید با افزونه های جانبی فرم خود را مطابق با میل و نیازتان طراحی کنید.

امکانات افزونه Digits

افزونه دیجیتس داری امکانات زیر می باشد.

  • ورود با شماره موبایل بدون رمز عبور
  • امکان تنظیم مجدد رمز عبور با ارسال کد تأیید پیامکی
  • پشتیبانی از ووکامرس
  • امکان ثبت نام با رمز عبور و یا پیامک رمز عبور یک بار مصرف
  • هماهنگ شده با کاربران عضو شده قدیمی
  • امکان ریدایرکت آدرس‌های ثبت نام، ورود و خروج
  • امکان غیرفعال سازی ایمیل برای ثبت نام
  • امکان استفاده از طرح‌های مختلف برای ورود به سایت
  • امکان غیر اجباری کردن فیلد ایمیل و تنها وارد کردن شماره موبایل
  • سازگاری با افزونه دکان
  • پشتیبانی از ارسال پیامک به بر اساس پترن

راهنمای نصب و استفاده از افزونه دیجیتس

برای استفاده از افزونه دیجیتس ابتدا باید آن را دانلود کرده و سپس روی سایت خود نصب کنید. برای دانلود می توانید وارد سامانه پیامکی خود شده از منوی سمت راست > خدمات وب سرویس > افرونه ها افزونه دیجیتس رو دانلود کنید.

پس از دانلود آن، افرونه را در سایت وردپرسی خود نصب کنید، بعد از نصب در منوی سمت راست بخشی به نام Digits اضافه خواهد شد.

افزونه دیجیتس

در این بخش شما باید اطلاعات درخواستی را وارد کرده تا اتصال بین افزونه دیجیتس با سامانه پیامکی شما بر قرار شود.

  1. درگاه پیامک: درگاه پیامک را ippanel  قرار دهید.
  2. نام کاربری و رمز عبور : نام کاربری و رمز همان نام کاربری و رمز شما برای ورود به سامانه پیامکی می باشد.
  3. شماره ارسال کننده سامانه پیامک :شماره اختصاصی ارسال کننده پیامک در پنل کاربری شما. همچنین می توانید از خطوط خدماتی موجود در سامانه مانند خط ۳۰۰۰۵۰۵ استفاده کنید تا به خطوط بلک لیست نیز پیامک شما ارسال شود.
  4. دامنه سامانه: دامنه سامانه ارسال پیامک را sms.doonasms.ir  قرار دهید.
  5. ارسال از طریق الگو “بله” (زیرا باعت می شود پیامک با سرعت بالا و کمتر از ۵ ثانیه ارسال شود.
  6. وارد سامانه پیامک دونا اس ام اس شوید از منو سمت راست> ارسال بر اساس پترن> یک الگو پیامکی ایجاد کنید که می‌بایست شامل یک متغیر code باشد و در انتهای متن پترن حتما اسم یا آدرس سایت خودتان را وارد کنید و در بخش توضیحات نیز آدرس سایت را اعلام کنید تا پترن شما تایید شود.(توضیحات کامل در بخش ثبت و فعالسازی پترن در ادامه همین مطلب گفته شده است.)
  7. کد الگو پیامک (کد پترن) را که در بخش ارسال بر اساس پترن ساخته‌اید وارد نماید و روی دکمه بررسی پترن کلیک کنید. درصورتی که نام کاربری و رمز عبور خود را درست وارد کرده باشید، افزونه به صورت خودکار متغیری که در پترن ساختید را شناسایی کرده و در قسمت متغیر های پترن قرار می دهد.
  8. بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. در نهایت می با استفاده از بخش تست که در انتهای صفحه قرار داده شده است از صحت تنظیمات دیجیتس اطمینان کسب کنید.
  9. با استفاده از شورت کدها می‌توانید صفحه لاگین برای ورود و ثبت نام با شماره موبایل برای کاربران ایجاد نمایید. دقت داشته باشید که حتما می‌بایست از شورت کد دیجیتز استفاده کنید نه ووکامرس چرا که ممکن است به مشکل بخورید.

ثبت و فعالسازی پترن (الگو) در سامانه پیامکی

پترن، پیامکی از پیش تنظیم شده است. به این صورت که شما یک متن از پیش آماده می کنید تا در زمان های مشخص آن را برای افراد مختلف ارسال کنید. به زبان دیگر، کلیت متن ثابت می باشد. ولی برای هر فردا متنی مخصوص به او ارسال می شود.

سلام مینا عزیز
کد تایید عضویت شما در دونا اس ام اس : ۴۸۵۷۵۱
می باشد.

سعید عزیز
سفارشت با شماره پیگیری ۴۶۵۴۸۲۵ ثبت شد.

همانطور که می بینید در این پیام ها متغیر هایی وجود دارد. مینا، سعید و کد ها همه متغیر هستند. این پیام در روز ممکن است به ۱۰۰۰ نفر ارسال شود. ولی با نام و کد های متفاوت.

این دو پیامکی که ذکر شده تنها برای آشنایی با پترن می باشد. در صورتی که بخواهید برای از افزونه دیجیتس استفاده کنید باید بدانید که:
پترنی که برای افزونه دیجیتس ثبت می کنید تنها باید شام یک متغیر باشد. بیشتر از آن پیامک شما ارسال نخواهد شد.

افزونه دیجیتس تنها قابلیت ارسال کد فعال سازی را دارد.

ثبت پترن در سامانه

برای ثبت پترن در سامانه پیامکی دونا اس ام اس، وارد سامانه شده و از منوی سمت راست > ارسال بر اساس پترن را انتخاب کرده.

ایجاد پترن
  1. بر روی دکمه جدید کلیک کرده
  1. متن دلخواه خود را می نویسید

دقت داشته باشید در افزونه دیجیتس تنها می توانید یک متغیر داشته و در متن پترن حتما باید نام برند ذکر شده باشد.  

برای نمونه:

به دونا اس ام اس خوش آمدید
کد تایید شما %code%   
سامانه پیامکی دونا اس ام اس

در این پیامک متغیر (%code%  ) می باشد که سامانه برای شما تولید می کند.

و نام برند ( دونا اس ام اس ) می باشد.

  1. در بخش توضیحات پترن باید آدرس سایت قرار داده شود.
    می توان آدرس سایت را نیز در پیامک قرار داد اما باید دقت داشته باشید که متن پیامک شما تبلیغاتی نباشد.
  2. در نهایت روی دکمه ثبت کلیک کرده.
ثبت پترن

بسیار خب بعد از ثبت پترن منتظر می مانیم که پترن ثبت شده توسط اپراتور تایید شود؛ پس از تایید شدن پترن اپراتور یک کد به عنوان کد پترن در اختیار ما قرار می دهد. این کد را باید در قسمت تنظیمات افزونه دیجیتس در وبسایت خود قرار دهیم.

کد پترن
3.5/5 - (2 امتیاز)
Aqaye Pardakht

مشتاق نظر شمائیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهم در خبرنامه و باشگاه مشتریان دونا عضو شوم.