۵ دلیل مهم که چرا بازاریابی پیامکی انبوه هنوز یک ابزار بازاریابی فوق العاده در سال ۱۴۰۲ است.

چرا بازاریابی پیامکی انبوه هنوز هم بهترین روش بازاریابی است

بازاریابی پیامکی انبوه بیش از یک دهه است که وجود دارد و هنوز هم به عنوان یکی از کارآمدترین کانال های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

علیرغم رشد سایر کانال های بازاریابی دیجیتال، همجون رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، پوش نوتیفیکیشن و… بازاریابی پیامکی همچنان ابزاری ضروری برای دستیابی سریع، مستقیم و بدون واسطه به مشتریان است.

در این مقاله ۵ دلیل مهم را بررسی خواهیم کرد که نشان می دهد، چرا بازاریابی پیامکی همچنان یکی از بهترین و منحصر به فردترین روش های بازاریابی است.

چرا بازاریابی پیامکی انبوه هنوز یک ابزار بازاریابی فوق العاده است

نرخ باز شدن بالا پیامک ها بالاست

یکی از مهمترین و بزرگترین مزیت های بازاریابی پیامکی انبوه، نرخ بالای باز شدن آن هاست.

طبق تحقیقات، ۹۸ درصد از پیامک ها در ۳ دقیقه اول به مشتری تحویل، توسط مشتری باز و خوانده می شوند.

دلیل این امر مشخص است. تلفن همراه همیشه همراه مردم است. پیام مستقیم در تلفن همراه مشتری شماست. معمولا همه ما در اکثر مواقع روز تلفن همراهمان در کنار ماست. با هر صدای پیامک بلافاصله قفل تلفن را باز و پیامک را مشاهده می کنیم.

این امر برخلاف شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیلی است که کاربر باید حتما آنلاین باشد و سپس در صورت دریافت نوتیفیکیشن (که معمولا تعداد آن ها بالاست) شاید تلفن همراه خود را باز کند. معمولا مردم در ساعات مشخصی به سراغ شبکه های مجازی و ایمیل خواهند رفت.

بازاریابی پیامکی بسیار مقرون به صرفه است

در مقایسه با بسیاری از روش های بازاریابی، بازاریابی پیامکی بسیار مقرون به صرفه است، به ویژه زمانی که آن را در مقایسه با برخی کانال ها همچون تبلیغات کلیکی، تبلیغات تلویزیونی، چاپ تراکت و پوستر و یا تبلیغاتی رادیوی در نظر بگیرید.

تقریبا فرقی ندارد کسب و کار شما در چه حوزه ای فعال است. تفاوتی ندارید کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد. با کمترین بودجه مالی می توانید حداکثر بهره را از این روش بازاریابی ببرید.

شما برای ارتباط مستقیم با مخاطبان خود نیازی به صرف هزینه های هنگفت که دارای درصد زیادی اتلاف سرمایه (پرتی) است ندارید، بلکه در حد توان و بودجه که انصافا مبلغ کمی است می توانید به راحتی به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

در نتیجه چه کسب و کار شما کوچک باشد یا کسب و کاری بزرگ داشته باشید، می توانید حداکثر بهره را از این روش بازاریابی دریافت کنید.

تطبیق پذیری با هر سرویسی

وبسایت دارید؟ نگران نباشید. می توانید وبسایت خود را به پنل پیامکی دونا اس ام اس متصل کنید.

  • برای ثبت نام کاربر، ورود با تلفن همراه فعال کنید
  • به محض عضویت به او خوش امدید بگوئید
  • جدیدترین محصولات را به آن ها اطلاع دهید
  • تخفیف یا جشنواره فعالی دارید؟ به مشتریان خودتا پیامک دهید
  • و تقریبا هر شرایط دیگری که نیاز دارید به صورت خودکار یا دستی به مشتری یا مخاطب پیامک ارسال کنید

همچنین می توانید این پیام ها را از انواع خطوط پیامکی ارسال کنید. می توانید متن پیامک خود را کاملا شخصی سازی کنید و پیام مورد نظرتان را به مشتری ارسال نمائید.

نرخ پاسخگویی پیامک بسیار بالاست

در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی، بازاریابی پیامکی نرخ پاسخگویی بالاتری دارد. تحقیقات نشان می دهد که پیام های اس ام اس تا ۴۵ درصد در مقایسه با ایمیل مارکتینگ که نرخ پاسخگویی تنها ۶ درصد دارند، نرخ پاسخگویی دارند.

آنالیز و ردگیری نتایج بسیار آسان است

ردیابی پیامک انبوه بسیار آسان است. می توانید ببینید چه تعداد از پیام های ارسالی به تلفن همراه مخاطب رسیده است و چه تعداد به دلایلی همچون خاموش بودن تلفن یا بلک لیست بودن پیام تبلیغی ارسال نشده است.

در نتیجه در هر کمپین بازاریابی به راحتی می توانید میزان موفقیت کمپین خود را تحلیل کنید. اینکه چه تعداد پیام ارسال شده، چه تعداد دریافت، چه تعداد خوانده و به چه تعداد توسط کاربر پاسخ داده شده است.

با داشتن این اطلاعات می توانید ضعف و ایرادات کمپین خود را تعیین و در کمپین های بعدی جبران کنید.

در نتیجه، بازاریابی پیامکی انبوه به دلیل نرخ باز شدن بالا، مقرون به صرفه بودن، تطبیق پذیری، نرخ پاسخ دهی بالا و نتایج آسان برای ردیابی، همواره از بهترین روش های بازاریابی است.

بازاریابی پیامکی یکی از قابل اعتماد ترین روش های بازاریابی برای کسب و کارهاست.

همچنین به دلیل سهولت و سرعت بالای آن و مقرون به جرعت یکی از محبوب ترین روشهای بازاریابی است.

اگر از بازاریابی پیامکی انبوه برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده نمی کنید، فرصت عالی برای تعامل با مشتریان و رشد کسب و کار خود را از دست می دهید.

اگر به دنبال خرید یک پنل پیامکی با قیمت و تعرفه مناسب و همچنین امکانات حرفه ای هستید، پیشنهاد می کنم پنل های پیامکی دونا اس ام اس را ببینید.

جهت مشاهده پلن های دونا اس ام اس، اینجا کلیک کنید.

اگر به دنبال طراحی وبسایت هستید، پیشنهاد ما به شما دوناوب است.

طراحی سایت دوناوب
طراحی سایت دوناوب
به این مطلب چه امتیازی می دهید:
Aqaye Pardakht

2 نظر در “۵ دلیل مهم که چرا بازاریابی پیامکی انبوه هنوز یک ابزار بازاریابی فوق العاده در سال ۱۴۰۲ است.”

  • نگار

    گفت:

    تعرفه ارسال پیامک فارسی و انگلیسی متفاوته؟

    • سردبیر

      گفت:

      بله
      تعرفه پیامک انگلیسی تقریبا دو برابر تعرفه پیامک فارسی می باشد.

مشتاق نظر شمائیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهم در خبرنامه و باشگاه مشتریان دونا عضو شوم.