۶ دلیل اهمیت طراحی صفحه فرود پیامکی

با طراحی صفحه فرود پیامکی، پیشنهادات اختصاصی برای مشتریان ارسال کنید

اگر برای کسب و کارتان از بازاریابی پیامکی استفاده می کنید، یا قصد اجرای یک کمپین تبلیغاتی پیامکی دارید، یکی از مهمترین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید، طراحی یک صفحه فرود پیامکی اختصاصی، قوی و جذاب برای کمپین است.

زمانی که مشتری بر روی لینکی که برای او ارسال می کنید کلیک می کند، وارد صفحه فرود از پیش طراحی شده می شود.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا طراحی یک صفحه فرود اختصاصی برای تبلیغات پیامکی چه اهمیت و ضرورتی دارد؟ آیا باعث حفظ مشتری می شود؟ میزان فروش شما را افزایش خواهد داد؟

صفحه فرود اولین چیزیست که مشتریان شما پس از دریافت پیامک و کلیک بر روی لینک موجود در آن پیامک می بینند. شما زمان بسیار محدودی دارید تا توجه آن ها را جلب کنید و آن ها را به کاری که می خواهید انجام دهند، ترغیب کنید.

ممکن است بخواهید در خبرنامه شما عضو شوند، در نظر سنجی شرکت کنند، محصولی که به تازگی منتشر کرده اید را مشاهده کنند یا از تخفیف اختصاصی مخصوص به خودشان استفاده و کالای شما را خریداری کنند. در هر صورت، باید همه چیز برایشان روشن، ترغیب کننده و جذاب باشد.

در این مطلب توضیح خواهیم داد که صفحه فرود پیامکی چیست و چرا یک صفحه عالی، بازاریابی پیامکی شما را به موفقیت می رساند.

صفحه فرود پیامکی چیست؟

همانطور که در پاراگراف های بالایی گفتیم، صفحه فرود پیامکی همان چیزی است که مشتریان شما پس از کلیک بر روی لینک ارسالی در متن پیامک، می بینند.

این صفحه فرود، در واقع یک صفحه از وبسایت شماست که به صورت اختصاصی و منحصر به فردی برای همان کمپین یا هر موضوعی که پیامک شامل می شود، طراحی شده است.

فرض کنید قصد تبلیغات مربوط به محصول خاصی را دارید. باید صفحه ای اختصاصی طراحی کنید که نشان دهد آن محصول چیست؟ چرا مشتری باید این محصول را خریداری کند؟ از خرید آن چه نفعی می برد و درنهایت اینکه چطور باید این محصول را خریداری کند.

بسته به موضوع کمپین، طراحی صفحه و المان های موجود در آن متفاوت خواهد بود.

فرضا اگر هدف نظر سنجی باشد، باید ابتدا توضیح دهید دلیل این نظر سنجی چیست؟ نظرسنجی درباره چه چیزیست؟ این نظر سنجی چه ارتباطی با مخاطب دارد؟ چطور باید نظرسنجی انجام شود؟ مشتری شما چطور در جریان نتیجه نظرسنجی قرار خواهد گرفت و اصلا این نظرسنجی چه سودی برای مخاطب شما دارد؟ چرا باید در نظرسنجی شما شرکت کند؟

پس محتویات این صفحه کاملا به موضوع و هدف کمپین شما بستگی دارد. اما چیزی که مشخص است این است که:

محتویات صفحه باید کاملا شفاف، صریح و بدون اضافه گویی باشد.

لازم نیست متنی بلند بالا آماده کنید یا صفحه تان بسیار طولانی باشد. وقت مشتری را نگیرید. مختصر و مفید صحبت کنید!

مزایای صفحه فرود پیامکی چیست؟

صفحات فرود اس ام اس مزایای متعددی برای بازاریابی پیامکی دارد. در ادامه برخی از مهمترین مزایای طراحی صفحه فرود پیامکی معرفی شده است:

تبلیغ و معرفی جدیدترین محصولات

فرض کنید محصولی جدید تولید کرده اید (یا به تازگی در فروشگاه تان موجود کرده اید) و قصد دارید تا کاربران و مخاطبان شما از وجود چنین محصولی در فروشگاه شما آگاه شده و اقدام به خرید کنند.

چه چیزی بهتر از تبلیغات پیامکی؟ مستقیم در تلفن همراه آن ها اطلاع رسانی خواهید کرد.

اما برای ترغیب به خرید، بهتر است یک صفحه فرود پیامکی اختصاصی طراحی کنید. محصول را مختصر معرفی کنید. تصاویری از زوایای مختلف قرار دهید. مزایای آن را ذکر کنید.

ویدئویی از محصول و کار با آن ارائه کنید. در پایان با ارائه یک تخفیف مدت دار ویژه، مشتری را به خرید تشویق کنید.

فراموش نکنید فرآیند خرید محصول بسیار ساده باشد. مشتری را درگیر فرآیندهای سخت خرید نکنید. بهترین گزینه ورود با پیامک، خرید با یک کلیک و اتمام کار است.

ارسال پیشنهادات شخصی

می توانید کد تخفیف اختصاصی ویژه متشریان خاص طراحی کنید و در متن پیامک، آن ها را با نام و نام خانوادگی صدا کنید.

وقتی در متن پیامک نام خود را می بینند، بیشتر توجه می کنند و وقتی بدانند کد تخفیفی فقط مختص آن ها تدارک دیده اید، بیشتر به خرید تشویق می شوند. شما برای آن ها اهمیت ویژه ای قائل شده اید و آن ها از این موضوع آگاه هستند.

می توانید در مناسبت های خاص، تخفیف های اختصاصی به همراه تبریکات ارسال کنید. فرضا برای عید نوروز، عید فطر یا سایر مناسبت ها، یک کد تخفیف به همراه تبریکی صمیمانه برایشان ارسال کنید.

تمام این فرآیندها باعث دو چیز خواهد شد:

  1. موجب حس وفاداری در مشتریان شما می شود.
  2. شما در یاد مشتریان باقی خواهید ماند.

یکی از بهترین تکنیک ها، ارسال تبریک روز تولد به همراه یک تخفیف خاص و یا هدیه برای مشتریان است.

می توانید یک کد تخفیف اختصاصی با درصد بالا تهیه کنید. می توانید هدیه ای برای او ارسال کنید یا هر دوی این ها را همزمان انجام دهید.

فرضا می توانید یک کد تخفیف ۵۰ درصدی خرید کالا را برای مشتری بفرستید و در متن پیامک ذکر کنید که با استفاده از این کد تخفیف و خرید کالا، یک کالای X هم به هدیه دریافت خواهد کرد.

یا می توانید کد تخفیف ۱۰۰ درصدی خرید کالای مشخصی را برای او ارسال نمائید.

اطلاع رسانی مناسبت های ویژه

می توانید برای مناسبت های خاص که مردم در آن مناسبت ها اقدام به خرید می کنند، اطلاع رسانی کنید.

فرض کنید اغلب مردم ما در روزهای نزدیک به عید نوروز و یا ماه مهر اقدام به خرید کالاهای خاصی همچون لباس، لوازم تحریر و … خواهد کرد.

اگر شما کالایی مرتبط با این ایام دارید، می توانید یک کمپین پیامکی طراحی کنید و بهترین تخفیف ها را اطلاع رسانی کنید.

در متن تبلیغات حتما به یک صفحه فرود مرتبط لینک دهید. نه اینکه صفحه فروشگاه یا صفحه اصلی وبسایت را در متن پیامک قرار دهید!

با این کار مشتری را درست به جایی هدایت می کنید که باید برود. همان محصولاتی را می بینید که باید ببیند. دقیقا به چیزی می رسد که می خواهد.

نکته مهم در طراحی کمپین ها، این است که مدت زمان کمپین را محدود کنید. یعنی باید برای مدت کوتاهی فرضا یک هفته یا ۲۴ ساعت یا تا ساعت مشخصی از روز، این کمپین فعال باشد تا مشتری را به خرید ترغیب کند.

محدودیت زمانی همیشه افراد را به تکاپو خواهد انداخت. ترجیحا این زمان ها را تمدید نکنید، مگر آن که واقعا مشتریان تان بخواهند یا متوجه شوید زمان مناسبی برای کمپین نبوده و نیاز به تمدید زمان دارید.

احساس فوریت را در مشتری ایجاد کنید یا زودتر تصمیم بگیرد. تعلل در خرید همیشه به ضرر فروشنده است.

ارسال نظرسنجی ها و فرم ها

صفحه فرود پیامکی ابزاری عالی برای ارسال نظرسنجی ها و سایر فرم هایی است که می خواهید مشتریان شما تکمیل کنند.

هنگامی که یک صفحه فرود منحصر به فرد می سازید که برای یک کمپین پیامکی خاص طراحی و اجرا شده است، تجربه ای خاص و بسیار شخصی برای مشتری ایجاد می کنید.

به عنوان مثال فرض کنید می خواهید پیامکی ارسال کنید تا از مشتری بخواهید برای محصول اخیری که خریداری کرده، نظری ثبت کند.

با ساختن یک صفحه فرود مناسب شروع کنید. در این صفحه فرود ابتدا از او برای خرید این محصول تشکر کنید.

سپس یک فرم نظرسنجی زیبا و کوتاه طراحی کنید. کاربر باید بتواند با چند کلیک یا نوشتن متنی کوتاه نظر خود را ثبت کند. حتما از ستاره های امیتازدهی یا دکمه های خوب و بد استفاده کنید.

لینک این صفحه باید اختصاصا برای همان محصول و همان کاربر باشد. یعنی وقتی کاربر وارد صفحه شد، نام خود را ببیند و بداند برای کدام یک از محصولات خریداری شده در حال ثبت نظر است.

همچنین پس از ثبت نظر و تایید توسط شما، زمانی که نظر او منتشر می شود، مجددا از وی تشکر کرده و به او اطلاع دهید که نظر او منتشر شده و لینک نظر را برای او ارسال کنید.

این کار چند مزیت دارد:

  1. کاربر شما این حس را دریافت می کند که نظر او برای شما مهم است
  2. به مشتری مداری شما پی می برد
  3. تجربه خود از خرید را با دیگر مشتریان به اشتراک می گذارد
  4. بقیه مشتریان احتمالی با خواندن این نظرات متوجه فعالیت سایت شما می شوند و اگر نظرات ثبت شده درباره محصول مثبت باشد، ترغیب به خرید می شوند.
  5. مشتری به شما وفادار خواهد بود.

پیشنهاد می کنم برای ترغیب بیشتر به ثبت نظر، یک امتیاز (همچون امتیاز باشگاه مشتریان) یا یک کد تخفیف برای کاربر تعیین کنید تا در صورت ثبت نظر از آن بهره مند شود.

جمع آوری اطلاعات

مهمترین مزیت صفحه فرود، جمع آوری اطلاعات و داده است. وقتی یک URL منحصر به فرد برای کمپین های پیامکی طراحی می کنید، می توانید آن را به ابزارهای آنالیز و ردیابی همچون گوگل آنالیتیکس متصل کنید تا ببینید دقیقا چند درصد از پیام های ارسالی منجر به کلیک بر روی لینک شده است.

یعنی می بینید چند درصد مشتریان با خواندن متن پیامک شما ترغیب به مشاهده صفحه فرود شده اند.

در نهایت میزان نرخ تعامل، نرخ بازده و همچنین نرخ بازگشت سرمایه تعیین می شود. فرضا در ازای هزینه تبلیغات، چقدر فروش داشته اید.

فرض کنید به ازای ارسال ۱۰۰۰ پیامک (رسیده به دست مشتری)، زیر ۳۰ درصد صفحه فرود را مشاهده می کنند. این احتمالا به این معنی است که یا متن پیامک جذاب نبود، یا میزان تخفیف شما ترغیب کننده نبود و یا مخاطبی که پیامک برای او ارسال شده، مشتری احتمالی شما نیست.

یا فرض کنید به ازای ۱۰۰۰ نفر بیش از ۷۰ درصد وارد صفحه فرود شده اند. یعنی ۷۰۰ نفر. اما کمتر از ۳۰ نفر از شما خرید کرده اند. این احتمالا به معنی طراحی نامناسب صفحه فرود شماست. یا محتوای آن جذاب نبود. یا سرعت لود صفحه پائین بود. حتی شاید فرم خرید شما درست عمل نکرده و یا هر علت دیگه ای که به روش های مختلفی می توانید متوجه آن شوید.

در نهایت یک چیز مشخص است: آیا تبلیغات شما به صرفه بوده یا نه؟ آیا تبلیغات شما موفقیت آمیز بوده یا خیر؟

طراحی کمپین تبلیغاتی بلد نیستم. چکار کنم؟

اگر دانش و مهارت کافی برای طراحی صفحات فرود ندارید، باید این کار را به یک فرد یا شرکت متخصص بسپارید. پیشنهاد ما به شما، شرکت طراحی سایت دوناوب است.

ما در دوناوب، کمپین های تبلیغاتی شما را مدیریت می کنیم:

  1. طراحی صفحات فرود
  2. اجرای کمپین پیامکی
  3. ردیابی و آنالیز کمپین
  4. ارسال گزارشات کامل برای شما

ما از ابتدا تا انتها کنار شمائیم.

دوناوب طراحی صفحات فرود (طراحی وبسایت) را برای مشتریان همشهری با ۳۰ درصد تخفیف انجام خواهد داد. ۳۰ درصد تخفیف طراحی سایت در ساری.

این مطالب را از دست ندهید:

4.9/5 - (20 امتیاز)
Aqaye Pardakht

2 نظر در “۶ دلیل اهمیت طراحی صفحه فرود پیامکی”

  • امیر محمد

    گفت:

    ممنون از اطلاعات مفید و سازنده ای که در این مقاله در اختیار ما قرار دادید.

    • سردبیر

      گفت:

      افتخار ما رضایت شماست.

مشتاق نظر شمائیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهم در خبرنامه و باشگاه مشتریان دونا عضو شوم.